خارجی

سفر به بانکوک

  • 27 مرداد 1399

بانکوک شهر فرشته ها، پایتخت کشور تایلند و شهری جالب و دیدنی با معابد باشکوه، مراکز خرید عالی، ماساژهای جانبخش، جاذبه های توریستی و... است. بانکوک به علت وجود کانال های بی شمار آبی که قبلا داشت و امروزه بیشتر آنها پر شده اند و به دلیل وجود رودخانه چائو فرایا و بازارهای شناور آن به "ونیز شرق" معروف می باشد.  این شهر در نزدیکی خلیج تایلند قرار دارد و دارای 50 منطقه شهریست که جذابترین آنها برای توریست ها، فراناخون (phra Nakhon) می باشد که درست در کنار رودخانه واقع شده است. از نظر زیبایی و تفریحات بانکوک مانند شهرهای اروپایی است بنابراین شما می توانید با هزینهء کمتری نسبت به یک شهر اروپایی، به بانکوک رفته و سفری لذتبخش را تجربه کنید. همچنین از بانکوک بصورت هوایی یا زمینی می توانید برای رفتن به بقیه شهرهای تایلند اقدام نمایید.
همراه بوکینگ بیایید تا با شهر زیبای بانکوک بیشتر آشنا شویم.

phra nakhon

جاذبه های گردشگری در بانکوک

جاذبه های گردشگری تایلند در همه شهرهای آن پخش شده اند اما محبوب ترین ها را در بانکوک می توانید ببینید. بانکوک را شاید به خاطر وجود معابد زیاد، معنوی ترین شهر آسیایی می دانند! قصرهای زیبا، مجسمه های باشکوه، شهربازی، بازارهای عالی و خاص، کانال ها، زندگی شبانه پر تحرک، موزه مادام توسو و... همه و همه جذابیت های این شهر دیدنی هستند که سالیانه تعداد بی شماری توریست را راهی آنجا می کند.

BKK

معابد دیدنی بانکوک

در بانکوک معابد فوق العاده زیبا و راز آلودی وجود دارند که هرکدام از آنها به تنهایی زبانزد هستند!

معبد وات آرون

این معبد به معنای "سپیده دم" یکی از مشهورترین معابد بودایی در سراسر تایلند است که مطمئنا اگر اهل سفر باشید، تصاویر زیادی از آن را دیده اید. وات آرون با 79 متر ارتفاع در مجاورت رودخانه چائو فرایا می باشد.
معبد وات آرون درست مقابل
معبد وات فو قرار گرفته است که شما می توانید با قایق به آنجا بروید. همچنین وقتی از پله های وات آرون بالا رفته و به بالاترین نقطه آن برسید، می توانید رودخانه چائو فرایا (Chao Phraya River)، کاخ بزرگ (Grand Palace) و معبد وات فو (Wat Pho) را ببینید. در سالن اصلی وات آرون هم بودای طلایی قرار گرفته است. مجسمه دو غول بزرگ و اسطوره ای هم از این معبد نگهداری می کنند.

وات آرون

مسیریابی :

این معبد در منطقه بانکوک یای، ناحیه وات آرون، کوچه وانگ دوئم قرار گرفته است و از ساعت 8 صبح تا 5:30 بعد از ظهر دائر می باشد.

معبد وات فو

وات فو به معبد "بودای خوابیده" معروف است. هنگامی که شما وارد این معبد می شوید با مجسمه بودای بسیار بزرگ و طلایی رنگی مواجه می شوید که دراز کشیده و سرش به طرف شماست! برای دیدن تمام بدن 45 متری این بودا باید به طرف راهرویی بروید که شمارا به پشت سر بودا هدایت می کند. نکته ای که در بازدید از این بودای خفته! وجود دارد، این است که امکان دیدن بودا از روبرو وجود ندارد مگر برای خود بوداییان و در زمان مراسم مذهبی!

wat pho

مسیریابی :

این معبد در جاده صنم چای واقع شده ساعات بازدید آن از 8 صبح تا 6:30 بعد از ظهر است.

معبد وات رونگ خون

این معبد که به نام معبد سفید معروف است دارای ظاهری باشکوه و عجیب می باشد. وات رونگ خون با رنگی کاملا سفید ساخته شده و در گچ آن تکه های شیشه بکار رفته که زیر نور خورشید درخشش خیره کننده ای دارند. بودایی ها اعتقاد دارن رنگ سفید نماد پاکی و شیشه ها دلالت بر خرد و فرزانگی بودا است. گرچه هنوز ساخت این معبد به طور کامل به اتمام نرسیده و طی زلزله ای هم که در سال 2014 رخ داد، به شدت آسیب دید باز این بنای رویایی توسط چالرمچایی کوزیتپیات مرمت و گسترش یافت. هر قسمتی از معبد وات رونگ خون در واقع نمادی از دروازه بهشت و پلی به تولد دوباره است.
برای رفتن به معبد وات رونگ خون باید لباسی مناسب و پوشیده به تن داشته باشید و قبل از ورود کفشهای خود را در بیاورید، همچنین عکاسی داخل این معبد ممنوع است.

Wat Rong Khun

مسیریابی :

این معبد خارق العاده در 15 کیلومتری جنوب غربی شهر چیانگرای قرار گرفته و از 8 صبح تا 6 بعد از ظهر باز می باشد.

شهر سوخته آیوتایا

یکی از دیدنی ترین و مشهورترین جاذبه های بانکوک شهر سوخته آیوتایا (ayutthaya) می باشد. این شهر پهناور که به مدت 4 قرن پایتخت تایلند بوده در واقع جزیره ای است که با 3 رودخانه به دریا متصل می شود. دلیل انتخاب این شهر به عنوان پایتخت غیرقابل نفوذ بودن آن و دسترسی سختش بوده است که متاسفانه دوامی نداشته و در سال 1767 از طرف ارتش برمه مورد حمله قرار گرفته و به طور کامل سوزانده شد! شهر آیوتایا هیچوقت بازسازی نشد و نهایتا تبدیل به یک مکان گردشگری و باستان شناسی شده و در فهرست سازمان میراث جهانی یونسکو ثبت گردید.

ayutthaya city

مسیریابی :

این شهر در 76 کیلومتری شمال بانکوک قرار گرفته است.

مزرعه تمساح ها در بانکوک

این مزرعه درواقع بزرگترین مرکز پرورش کروکودیل در جهان است که بالغ بر 60 هزار کروکودیل در سایزهای مختلف از چند سانتیمتری تا 6 متری در آنجا زندگی می کنند. هر روزه نمایش های مختلفی از کشتی با تمساح، گذاشتن سر در دهان تمساح و... در این مزرعه اجرا می شود. جالب است بدانید در ابتدا این مکان را برای جلوگیری از انقراض نسل تمساح ها بنا کردند اما الان در همین مزرعه می توانید محصولاتی از چرم یا پوست تمساح را خریداری کنید!
در مزرعه تمساح ها، حیوانات دیگری هم از قبیل شیر، شامپانزه، فیل، پلنگ و ... زندگی می کنند و فیل سواری یکی از تفریحات جالب در این مزرعه است.

مزرعه تمساح ها بانکوک

مسیریابی :

مزرعه تمساح ها در 28 کیلومتری جنوب بانکوک و در استان Samutprakarn واقع شده است.

باغ رز بانکوک

این باغ جاییست برای دریافت انرژی مثبت و یکی از چشم نوازترین مکانهایی است که می توانید در سفر به بانکوک تجربه کنید. باغ رز (Rose Garden) با مساحتی حدود 750 کیلومتر مربع در مجاورت دریاچه ای آرام و دلپذیر قرار گرفته است. در این باغ علاوه بر رزهای بی نهایت زیبا، بیش از 200 گونه گل دیگر از جمله کوکب، سوسن تایلندی و میخک نیز وجود دارد که عطر خوش آنها از فاصله یک کیلومتری هم به مشام می رسد!
در باغ رز مراسم های جالبی مانند رقص سنتی، شمشیربازی، نمایش فیل ها، بوکس و... هم برگزار می شود که می تواند سرگرم کننده باشد. همچنین شما می توانید صنایع دستی و سنتی تایلند را هم از این مکان خریداری کنید.

rose garden bkk

مسیریابی :

این باغ در فاصله 30 کیلومتری غرب بانکوک و در مجاورت رودخانه Nakhon Chai si قرار دارد و همه روزه از ساعت 8 صبح تا 6 بعد از ظهر باز می باشد.

زنان گردن دراز بانکوک

یکی دیگر از جاذبه های شهر زیبای بانکوک زنان گردن دراز آن هستند! قبیله این زنها در شهر چیانگ مای، منطقه ای مسکونی در نزدیکی شهر بانکوک می باشد. برای دیدن این زنها یا باید 12 ساعت با اتوبوس بروید یا 1 ساعت با هواپیما! خیلی از توریست ها از رفتن به این روستا صرفنظر می کنند چرا که عقیده دارند بازدید از این مکان یعنی بازدید از یک باغ وحش انسانی! حالا چرا اینطور فکر می کنند؟
این زنها از 5 سالگی به گردن خود حلقه های سنگین مسی می اندازند و به مرور تعداد این حلقه ها را افزایش داده بطوریکه در بزرگسالی به بالای 20 حلقه می رسد! علاوه بر گردن، آنها حلقه های مسی را به دست، پا و گوش های خودشان هم می آویزند! این کار بسیار طاقت فرسا و سخت به نظر می رسد و هیچکس هم دقیقا نمی داند آنها به میل خود اینکار را می کنند یا به اجبار! اما چیزیکه واضح است یک سری برای درآمد زایی و یک سری هم برای حفظ سنت گذشتگان خود به انجام این کار علاقه نشان می دهند. البته امروزه دیگر به شدت گذشته هرکسی مایل به انداختن این مس های سنگین به گردن خود نیست و امکان دارد در آینده این سنت از بین برود! نکته ای که وجود دارد این است که گردن این زنها بلند نیست و با حلقه های مس هم بلند نمی شود! بلکه حقیقت این است که حلقه های سنگینی که آنها به دور گردن خود می اندازند شانه و سینه شان را به مرور به سمت پایین کشانده و گردن آنها را بلند نشان می دهد! اصالت بعضی از آنها تایلندی نیست و پناهندگانی از میانمار هستند با آزادی محدود! شغل مردان این قبیله کشاورزی بوده و زنان گردن دراز علاوه بر درآمد زایی از طریق ظاهرشان، با فروش صنایع دستی هم به خانواده کمک می کنند.

زنان گردن دراز بانکوک

مراکز خرید در بانکوک

خرید یکی از واجبات سفر است، خصوصا از بانکوک دلربا که یکی از بهترین شهرهای دنیا برای خرید می باشد، از مراکز خرید شیک با بهترین و مطرح ترین برندهای دنیا تا بازارهای خیابانی با انواع و اقسام خرده ریزهای بامزه! قسمت متفاوت و جالب مراکز خرید در این شهر این است که اکثر آنها بصورت شبانه روزی هستند و شما در هر ساعتی مایل باشید می توانید به خرید رفته و اجناس مورد نظر خود را تهیه کنید.

shopping in bkk

مرکز خرید آسیاتیک
Asiatique The Riverfront

آسیاتیک یکی از بهترین، زیباترین و کارآمدترین مراکز خرید در بانکوک است که از ترکیب یک بازار شبانه و یک مرکز خرید در کنار رودخانه شکل گرفته و بیش از 1500 فروشگاه و مغازه به همراه رستوران های مختلف در آن دائر می باشد. آسیاتیک هرچند که به بازار توریستی معروف است اما بین خود تایلندی ها هم محبوبیت بالایی دارد. شما می توانید شب هنگام هم وارد این مرکز خرید شده و فروشگاه های آن را ببینید و در صورت تمایل خرید کنید.
وجود چرخ و فلک بزرگ پاریسی، سینمای 4 بعدی و ... هم باعث خواهد شد بجز خرید، در این بازار حسابی به شما خوش بگذرد.

asiatique bkk

مسیریابی :

از جنوب یا مرکز Pier هر 15 دقیقه یکبار بین ساعت های 4 تا 8 شب قایق های شاتل رایگان برای بردن شما به آسیاتیک آماده است.

بازار آخر هفته چاتوچاک
Chatuchak Market

این بازار به قدری معروف و نامدار است که همه مسافرهای آخر هفته ای بانکوک بی شک آن را دیده اند. شما در چاتوچاک ترکیبی از تمام بازارهای بانکوک را می توانید مشاهده کنید! این بازار شامل 27 بخش مختلف بوده که هر بخش اجناس مختلفی مانند تزئینات چوبی، محصولات سرامیکی، عتیقه ها، لباس های مد روز یا محلی، کیف، کفش، جواهرات و...  می فروشند. وسعت چاتوچاک به قدری زیاد است که برای گشتن تمام قسمتهای آن بهتر است کفش راحتی پوشیده و یک بطری آب همراه خودتان داشته باشید و چانه زدن را تا جایی که می توانید فراموش نکنید!

Chatuchak Market

مسیریابی :

بازارهای شناور بانکوک

در نقاط مختلف بانکوک بازارهای شناور زیادی وجود دارند که جدا از مسئله خرید، خودشان به نوعی جاذبه گردشگری محسوب میشوند. بازارهایی نظیر بازار شناور کلانگ لات مایوم (Klong Lat Mayom)، بازار شناور دامنوئن سادواک (Damnoen Saduak)، بازار شناور بانگ خو ویانگ (Bang Khu Wiang)، بازار شناور بانگ نام پئونگ (Bang Nam Pheung)، بازار شناور آمفاوا (Amphawa) و...که قایق هایی لبریز از میوه های رنگی و سبزیجات تازه، آبمیوه ها و غذاهای محلی هستند. در این بازارها علاوه بر خرید سوغاتی و خوشمزه جات مخصوص تایلند، شما می توانید با سبک زندگی و فرهنگ ساکنان و مردم بانکوک هم آشنا شوید.

بازار شناور بانکوک

رستوران در بانکوک

غذاهای تایلندی در واقع آمیزه ای از دو کشور هند و چین می باشند و معمولا بخارپزشده یا تفت داده هستند! مواد غذایی بسیار رایج هم در آشپزی تایلندی تمبر هندی، سیر، فلفل، سس ماهی، زردچوبه، زیره سبز، برگ لیمو، شیر نارگیل، ریحان، زنجبیل و انواع ماهی و میگو می باشد. مصرف برنج سفید در تایلند بسیار زیاد است و تقریبا در تمام وعده های غذایی از آن استفاده می کنند! همه جای شهر بانکوک پر از رستوران های مختلف با غذاها و قیمت های متفاوت است که شما به راحتی می توانید با توجه به سلیقه و بودجه خودتان هرکدام را که مایل بودید، انتخاب کنید.

food

رستوران لی دی یو
Le Du Restaurant

این رستوران شیک می تواند یکی از بهترین انتخاب های شما در بانکوک باشد. سر آشپز جوان تایلندی آن به همراه تیمش تخصص ویژه ای در ارائه غذاهای خلاقانه و رویایی دارند. منوی رستوران لی دی یو (به معنای فصل) تلفیقی نوآورانه از غذاهای بین المللی و سنتی تایلندی است که توانسته نظر حتی سخت گیرترین گردشگران را هم به خود جلب کند. این رستوران تقریبا تازه تاسیس است ولی برای رفتن به آن حتما باید میز رزرو کنید چون در اغلب مواقع لبریز از مشتری می باشد.

Le Du Restaurant

مسیریابی :

رستوران توک لای دی
Took Lae Dee

اسم این رستوران در زبان تایلندی به معنای "ارزان، اما خوب" است! همانطور هم که از نام آن پیداست در این رستوران غذاهایی با کیفیت خوب و با قیمت مناسب سرو می شوند، اما در آنجا نباید دنبال غذاهای خاص و منحصر به فردی باشید! این رستوران می تواند رضایت شما را تا حدی تامین کند که مشتری ثابت و همیشگی آن شوید.

رستوران توک لای دی

مسیریابی :

رستوران های ایرانی در بانکوک

در تایلند به قدری غذاها و رستوران های مختلف وجود دارد که مطمئنا می توانید در شکم گردی تجربه های بسیار جدیدی را داشته باشید اما غذاهای تایلندی ممکن است مطابق با سلیقه همه نباشد و بعضی اشخاص ترجیح بدهند که غذاهای آشنای همیشگی را بخورند! در بانکوک رستوران های خوب ایرانی هم هست که می توانید به آنجا رفته و دلی از عزا در بیاورید! رستوران هایی مانند

رستوران پردیس که در خیابان راما قرار گرفته و کیفیت غذاهای آن عالی است.همچنین یک شعبه هم در پاتایا دارد.

رستوران محسن که در منطقه سیلوم بوده و تمام غذاهای شرقی را به همراه گوشت حلال سرو میکند.

رستوران نور که جزء اولین رستوران های ایرانی در بانکوک بوده و غذاهای عربی و تایلندی را هم در منوی خود دارد.

رستوران شاطر واقع در خیابان نانا با منویی لبریز از انواع کباب ها.

رستوران پرسپولیس روبروی هتل لمردین که منویی عالی با قیمتهایی مناسب دارد.

غذای ایرانی بانکوک

هتل در بانکوک

دلیل سفر شما هرچه که باشد، هتل نقش فوق العاده موثری در کیفیت آن خواهد داشت. خصوصا در شهر پر جنب و جوشی مانند بانکوک میتوانید با انتخاب هتلی مناسب، آرامش یافته و با انرژی بیشتری به سیر و سیاحت خود بپردازید.
رزرو هتل را با بوکینگ انجام داده و با خیالی آسوده برای سفر برنامه ریزی کنید.

هتل

هتل شانگری لا بانکوک *****
 *****Shangri-La Hotel Bangkok

این هتل لوکس و شیک که در کنار رودخانه چائو فرایا قرار گرفته است، قطعا خدماتی را به شما ارائه می کند که تا مدتهای طولانی خاطره خوش آن از ذهن شما بیرون نخواهد رفت! صبحانه های این هتل به قدری عالی، متنوع و جذاب هستند که باعث می شوند صبح اول وقت ناخودآگاه چشمانتان را باز کرده و برای صرف صبحانه بروید. جدا از موقعیت مکانی مناسب و چشم انداز زیبای این هتل، امکاناتی مانند اتاق های مجلل، استخر روباز، مینی تریا، مرکز ماساژ، باشگاه بدنسازی، زمین تنیس و اسکواش و... سبب شده اند تا اقامت در شانگری لا یک تجربه به یادماندنی برای شما باقی بگذارد.

hotel shangrila bangkok

مسیریابی :

هتل رامادا دی ام ای بانکوک ****
**** Ramada DMA Bangkok

این هتل با قرار گرفتن در منطقه تجاری شهر سبب دسترسی آسان به اکثر نقاط بانکوک، مراکز خرید و کلاب های شبانه شده است. رامادا دی ام ای دارای چندین استخر است که یکی از آنها در طبقات بالا ساخته شده و به همین دلیل چشم انداز زیبایی را به هنگام شنا کردن به شما هدیه می کند. هتل رامادا دارای 286 اتاق و سوئیت می باشد که بسته به انتخاب نوع اتاق چشم اندازهای متفاوتی هم می توانید داشته باشید. از دیگر امکانات هتل رامادا دی ام ای بانکوک می توانیم به کافی شاپ کنار استخر، سونا وجکوزی، سالن بدنسازی، رستوران و... اشاره کنیم.

رامادا دی ام ای بانکوک

مسیریابی :

هتل ایبیس سیام بانکوک ***
*** Ibis Bangkok Siam

این هتل جزء هتل های زنجیره متوسط رو به خوب است که با 189 اتاق تقریبا در مرکز شهر منطقه سیام قرار دارد. اتاق های این هتل کوچک اما بسیار تمیز و مناسب هستند و دارای یخچال، تلویزیون، گاو صندوق، چای ساز، قهوه ساز و... می باشند. در هتل ایبیس یک رستوران و یک فروشگاه مواد غذایی 24 ساعته وجود دارد که می توانید هر ساعتی از شبانه روز به راحتی از آن خرید کنید. ایبیس بین هتل های 3 ستاره دارای کیفیت و قیمت مناسبی است و می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

ibis bkk

مسیریابی :

مطالب پر بازدید

همه چیز درباره سفر به استانبول

استانبول قلب توریستی کشور ترکیه میباشد که دارای دو بخش اروپایی و آسیایی است. استانبول را در هر فصل و آب و هوایی اگر بارها ببینید بازهم کم است. شهری پر از جاذبه های گردشگری، انواع مراکز خرید با برندهای روز دنیا، غذاها و شیرینی های لذیذ ترکی و خلاصه که "هرچه خوبان همه دارند، استانبول یکجا در خود جمع کرده است"، و شما میتوانید برای رزرو هتل های استانبول اقدام کنید. در این مقاله از مجله بوکینگ بطور جامع درباره این شهر رویایی صحبت کرده‌ایم.

21 خرداد 1399

راهنمای سفر به آنتالیا

آنتالیا یکی از شهر های تفریحی ترکیه میباشد که هر سال میزبان بسیاری از توریست های ایرانی است ، اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید پیشنهاد میکنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید. آنتالیا دارای سه منطقه اصلی و توریستی است  که شامل لارا ، کمر و بلک میباشد و برای انتخاب هتل باید اطلاعات مختصری راجع به هر منطقه داشته باشید. 

31 خرداد 1399

راهنمای سفر به مشهد

مشهد شهری است که می توان گفت بار ها به گوش هر ایرانی خورده است و تا حرف از آن می شود یاد حرم ملکوتی امام رضا (ع) خواهیم افتاد، البته که این شهر هم زیارتی است و هم تفریحی چرا که مشهد دارای جاذبه هایی طبیعی و مدرن است که در کنار زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) سفر ما را به این شهر زیبا تر و دلنشین تر خواهد کرد در ادامه بوکینگ سعی کرده است با اطلاعاتی مفید سفر شما را راحت تر و زیباتر کند ، همراه ما در ادامه مطلب باشید.

8 خرداد 1399

راهنمای سفر به قشم

جزیره قشم یا جزیره شگفت انگیزی ها! این جزیره در چند سال اخیر یکی از مقصد های پرگردشگر ایران شناخته شده است که با مردم و فرهنگ آنان این جزیره زیبا تر شده است ، اگر قصد سفر به قشم را دارید در ادامه مطلب همراه بوکینگ باشید تا سفری دلنشین تر را در این جزیره تجربه کنید.

18 خرداد 1399

دیدگاه شما چیست؟